Košík ( 0 položek | 0 Kč )

Přežijte podzim i zimu bez nemoci

Často vás trápí chřipka či nachlazení a už teď se děsíte letošní chřipkové epidemie, protože to opět zaručeně „odnesete“ a kdyby jenom jednou...

datum : 11.10.2016 autor : jomagazin.cz

Často vás trápí chřipka či nachlazení a už teď se děsíte letošní chřipkové epidemie, protože to opět zaručeně „odnesete“ a kdyby jenom jednou. Kašel a věčně plný, od kapesníku odřený, nos nikoho neláká. Jak se tomu letos vyhnout? S prevencí vsaďte na selský rozum, nepodceňujte babské rady a hlavně -naslouchejte svému tělu. Snadněji překonáte podzimní změny počasí i nachlazení. S našimi tipy se ale ničeho bát nemusíte. Vyhlaste virům válku, ať letos nemají nejmenší šanci!

1. Dbejte na pitný režim
Správná hydratace a pitný režim jsou základem dobře fungujícího metabolismu, a tím pádem také imunitního systému. Voda je jistě všelék, ale pitný režim se dá i zajímavě zpestřit sklenicí vitaminů, minerálních látek a vlákniny z čerstvého ovoce a zeleniny. Zdravý nápoj snadno vykouzlíte odšťavňovačem. Výhodnější jsou ty s otočným šnekem. Díky tomu je při výrobě domácího džusu využita každá část ovoce a zeleniny a vy tak získáte více čerstvé šťávy. Navíc pomalé lisování probíhá při výrazně nižší teplotě, proto šťáva neztrácí vitamíny ani enzymy a váš nápoj zůstane déle čerstvý.  Odstartujte den s pořádnou dávkou vitamínů v podobě čerstvého ovocného, či zeleninového nápoje. Snadno ho připravíte s odšťavňovačem G21 Gourmet horizontal. Ovoce a zeleninu můžete kombinovat dle chuti.

Denně bychom měli vypít zhruba 2 litry, některé zdroje uvádějí asi 30 ml tekutin na 1 kg své váhy. Důležité je však i co pijeme. Káva či sladké limonády se totiž do pitného režimu nepočítají, neboť naopak dehydratují! Doporučuje se obyčejná či minerální voda, zeleninové šťávy (ovocným se vyhněte neboť překyselují organismus) a bylinkové čaje. Volte speciální kombinace namíchané odborníky, které najdete ve funkčních čajích Pickwick Herbalis. Rozhodně se nedoporučuje pít velké množství tekutiny naráz, tím přetěžujeme ledviny. Pít by se mělo v průběhu celého dne po menších dávkách (max. 2 dcl).

2. Spěte!
Vydatný a pravidelný spánek je důležitý nejen pro krásu, ale i pro zdraví. Tělo během spánku regeneruje a nabírá sílu. Při jeho nedostatku je do těla vyplavován nadbytek hormonu kortizolu, který je přezdíván jako stresový hormon. Díky tomu je člověk ve stresu, unavený a tím i ideální oběť pro chřipku či nachlazení. Přitom je to velmi jednoduché – spát minimálně 6-8 hodin denně a u dětí až o 4 hodiny více. Každý den. Víkendové vyspávání do oběda se do toho nepočítá. 

3. Vybírejte účinné doplňky stravy
Imunitu nejlépe vhodnými doplňky stravy. Denně bychom měli přijmout minimálně 100 mg vitamínu C, což dle tabulek odpovídá asi 250 g citrusů. Což není až tak nesplnitelné. Ale když připočteme, že je v citrusech enzym askorbináza, který vitamín C ve formě kyseliny askorbové rozkládá ještě dříve, než se dostane do těla, a že díky sběru neuzrálých plodů, chemickým ošetřováním, dlouhým skladováním a převozem, je možné, že obsah vitamínu C je prakticky miziví. Zárukou jsou však doplňky stravy, které dodávají deklarované množství daného vitamínu. Vyplatí se vybírat pečlivě takové, které kromě zmíněného vitamínu C obsahují i další látky pro podporu imunity, jako například nepříliš známé nukleotidy, např. novinka letošního podzimu Generica Immune Akut ve formě sirupu pro děti či žvýkacích tablet pro dospělé.

4. Zhluboka se nadechněte
S příchodem podzimu začne odcházet dlouhý slunečný den a než si to člověk uvědomí, vstává i ulehá za tmy. Mnoho z nás je nuceno omezit odpolední venkovní aktivity a zaměřit se na činnosti „indoor“. Přitom pobyt v místnostech snadno napomáhá k přenášení bacilů. Nezapomínejte proto větrat! Přísun čerstvého vzduchu je výborným bojovníkem proti únavě a dostatek kyslíku osvěží všechny buňky v těle. Jděte do parku a zkuste chvíli jen dýchat. Najděte si hezké místo a soustřeďte se na svůj dech. Existuje spousta technik dýchání – pro začátek zkuste nádechy do hrudníku zkombinovat s nádechy do břicha.

5. Inhalujte
Působení horké páry se solnými minerály v kombinaci s éterickými oleji či bylinami jistě znáte už z dob našich babiček. „Horká pára pročistí horní dýchací dutiny a uleví ucpanému nosu. Hrozí však opaření. O mnoho účinnější je inhalační léčba, která působí i v okrajových částech dolních dýchacích cest a proniká až do nejmenších plicních alveol, kam se žádný sirup či vodní pára nedostanou,“ vysvětluje dětská lékařka MUDr. Katarína Šimovičová. Skvěle poslouží např. inhalátor Omron A3 Complete, který poskytuje aplikaci léků přímo do horních i dolních dýchacích cest a díky nastavitelnému rozprašovači lze zacílit přímo danou část dýchacích cest, která vyžaduje léčbu. Díky tomu dochází k rychlému a efektivnímu nástupu léčby a omezení vedlejších účinků léků. Vhodné je použití inhalátoru i v rámci preventivní ochrany zabraňující propuknutí těžších stavů onemocnění a následné léčbě antibiotiky.

6. Projděte se
Pohyb podporuje správnou funkci zažívacího traktu a tím pádem také imunitu. Ale nepodléhejte panice. Nemusíte se každý den mořit v posilovně nebo na běhacím pásu. Stačí si pohyb najít v každodenním životě. Zkuste výtah nahradit schody nebo si prodlužte cestu do práce a vystupte o jednu zastávku dříve. Oblíbenou činností se v poslední době stává také venčení čtyřnohých mazlíčků za účelem lapení co největšího množství pokémonů. Proč ne. Najděte si denně 20 minut na procházku venku. Že prší? Vždyť deštníky mají tolik krásných duhových barev a by byl hřích nechat je zamčené ve skříni.

7. Sportujte i v zimě
Léto a krásné počasí jasně vybízí ke koupání, procházkám, jízdě na kole a dalším aktivitám. Ale jakmile nastane podzim, všem aktivitám je amen. A to je špatně. Tělo potřebuje pravidelný pohyb celoročně. Fyzická kondice je předpokladem pro silný a správně fungující imunitní systém. Stačí vyrazit do práce pešky či na kole, přestat používat eskalátory a výtahy nebo mít na pracovním stole malou sklenici na pití, která nutí k častějšímu doplňování. Postupem času přidávejte i pravidelné cvičení. Je to sice běh na dlouhou trať, ale pokud bude v kondici vaše tělo, tak i imunitní systém.

8. Volte pomoc z přírody -Vsaďte na bylinky
Ta notoricky známá smrtelná nemoc na sedm, vládne celému podzimu. Ráno se stavíte pro sprej do nosu a myslíte, že máte vyhráno. Při výběru léčby je velmi důležité neřídit se pouze rychlou účinností, ale přemýšlet nad tím i dlouhodobě, tedy čím to vlastně zanáším své tělo. Ne všechny kapky jsou totiž na přírodní bázi, většina se dokonce může užívat jen po omezenou dobu, protože si na ně lidské tělo vytváří závislost. Doporučujeme si pečlivě vybírat efektivní, bezpečné a přírodní pomocníky, např. nosní sprej Humer Sinustis, velmi ucpaný nos, rýma, který je navíc ověřen klinickými studiemi. Pro vaše nejmenší používejte mořskou vodu pro kojence, která se prodává v praktických ampulích.

Babské rady nemusí být k zahození. Dnešním trendem je návrat od syntetických preparátů zpět k přírodě. Pokud se necítíte nejlépe, vsaďte na bylinky z Alp.  Jejich kombinace se vzácným včelím pylem je silný parťák nejen pro podporu obranyschopnosti organismu v době zvýšené zátěže, ale i pro usnadnění léčby v průběhu probíhajícího onemocnění. Kombinace osmnácti bylin ALPINIA Cemio VČELKA posiluje imunitu, pročišťuje horní cesty dýchací, podporuje přirozenou regeneraci organismu, pomáhá překonat únavu a má celkově povzbuzující účinek na lidské tělo.

9. Odměňte se po náročném dni
Poslední rada je doslova za odměnu. Na konci každého dne si řekněte, co se vám dnes povedlo a odměňte se za to. Říká se, že psychika je půl zdraví, proto si něco hezkého dopřejte každý den. Neznamená to, že svůj večer projíte u lednice. Není ani podmínkou milovat svíčky a romantickou hudbu. Spíš naopak – dělejte co vás baví. Odložte jednoduše starosti na další den. Vezměte si knížku a napusťte si voňavou vanu nebo jen koukejte z okna a pozorujte nebe. Uvidíte, že odpočinek vašemu tělu prospěje. Vypněte si na pár hodin mobilní telefon. Prvním krokem mohou být jen vypnutá data a WIFI. Najděte si každý den alespoň pár minut pro sebe a zkuste prostě zvolnit a chvilku „vypnout“.

autor: jomagazin.cz
« Zpět
TOPlist

Zboží bylo úspěšně přidáno do nákupního košíku.

Přejít do košíku/ dokončit nákup Chci nakoupit ještě další zboží

Produkt přidán do porovnání

Přejít na stránku s porovnáním Zůstat na této stránce